Bisiklet Forum'a Hoş Geldiniz!

Bu forumda dilediğin gibi özgürce konu açabilirsin.
Konu birleştirme, bisiklete yeni başlayan kişiyi ötekileştirme veya bisiklet marka/modeli iyi olmayan kişiyi horgörme gibi saçma davranışlar yoktur bu forumda.

30 Bin Tl Bisiklet Toplama

oxium

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Teknik olarak fazla bilgim yok merdiven inebileceğim urban freeride yapabileceğim canım istediğimde de toprak pist tarzı engebeli arazide zıplayıp hoplayabileceğim çift amortisörlü bir bisiklet istiyorum fakat sıfır sadece kadro satan bir yer bulamadım decathlon da sadece tek amortisör satıyor

istediğim bisiklet örneği;
1713209136492.png1713209149992.png1713209317299.png1713209344393.png
en sondaki gibi orta amortisörü yaylı olursa daha iyi olur benim için ve bu şekilde alttan amortisörlü olanlar daha çok hoşuma gidiyor, kutu amortisöür ile yay farkı nedir bu şekilde alttan pozisyonlu olan ile ortadan olanın farkı nedir?

1713209627314.png vs 1713209711244.png gibi
 

Ekli dosyalar

  • 1713209579043.png
    1713209579043.png
    69.3 KB · Görüntüleme: 0

Hacı Ekber

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Konum
Kayseri
Marka
Merida
Merhaba 👋🏻
Bir dönem dağ bisikleti branşında sporculuk yaptım. Yaşadığım tecrube ve deneyimimle yardımcı olmaya çalışacağım. Öncelikle ortada bulunan amortisörün yere dik ve yatay olmasından bahsedeyim: Yere dik olan orta amortisör daha sert inişleri daha iyi yumşatmayı sağlar sadece yokuş iniş odaklı downhill alanı için en uygun olan amortisör türüdür dezavantajı kadro açısı nedeniyle düz yolda veya yokuş çıkışlarında performansı kayıplarına neden olur. Yere paralel olan amortisörlü bisiklet yokuş inişlerinde yere dik olan amortisörlü bisikletler kadar olmasada rahat bir iniş sunar en büyük avantajı ise hem yokuş tırmanışı hemde düz yolda ki performansı yüksek olmasıdır. Düz yol ve tırmanış için orta amortisörsüz bisiklet tercih etmek en iyisi olacaktır çünkü amortisör hem ağırlık hemde kilit mekanizması yol ise güç kayıplarına neden olur. Yaylı ve kapalı sistem amortisör ayrımına gelelim yaylı amortisörlerin avantajları bakımı kolay olması ve ucuz dezavantajı soğuk havalarda çalışma veriminin büyük ölçüde düşmesidir. Kapalı sistemin birkaç türü var havalı tip olanını ele alalım. Havalı maşalar içinde bulunan havayı sıkıştırarar çalışma ortaya koyan tipte amortisörlerdir Avantajı dış etkenlerden hava su çamur gibi etkilenmez, çalışma verimi yüksektir ve bakıma kolay kolay ihtiyacı olmaz Dezavantajı içindeki havaya takviye yapmak gerekir maşa pompası ile (hava oranına dikkat edilmeli),bakıma ihtiyacı çok nadiren olabilir çok aşırı kulanımda bakımı zordur ve pahalı olması.
Diğer bir konu bisiklet kadrosu bulmak Türkiye de zor ve aynı zamanda parça fiyatları bir yana uygun malzeme ile bisiklet toplama işi parça tedariğindeki sorunlardan dolayı zorlaştı. @oxium
 

oxium

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Merhaba 👋🏻
Bir dönem dağ bisikleti branşında sporculuk yaptım. Yaşadığım tecrube ve deneyimimle yardımcı olmaya çalışacağım. Öncelikle ortada bulunan amortisörün yere dik ve yatay olmasından bahsedeyim: Yere dik olan orta amortisör daha sert inişleri daha iyi yumşatmayı sağlar sadece yokuş iniş odaklı downhill alanı için en uygun olan amortisör türüdür dezavantajı kadro açısı nedeniyle düz yolda veya yokuş çıkışlarında performansı kayıplarına neden olur. Yere paralel olan amortisörlü bisiklet yokuş inişlerinde yere dik olan amortisörlü bisikletler kadar olmasada rahat bir iniş sunar en büyük avantajı ise hem yokuş tırmanışı hemde düz yolda ki performansı yüksek olmasıdır. Düz yol ve tırmanış için orta amortisörsüz bisiklet tercih etmek en iyisi olacaktır çünkü amortisör hem ağırlık hemde kilit mekanizması yol ise güç kayıplarına neden olur. Yaylı ve kapalı sistem amortisör ayrımına gelelim yaylı amortisörlerin avantajları bakımı kolay olması ve ucuz dezavantajı soğuk havalarda çalışma veriminin büyük ölçüde düşmesidir. Kapalı sistemin birkaç türü var havalı tip olanını ele alalım. Havalı maşalar içinde bulunan havayı sıkıştırarar çalışma ortaya koyan tipte amortisörlerdir Avantajı dış etkenlerden hava su çamur gibi etkilenmez, çalışma verimi yüksektir ve bakıma kolay kolay ihtiyacı olmaz Dezavantajı içindeki havaya takviye yapmak gerekir maşa pompası ile (hava oranına dikkat edilmeli),bakıma ihtiyacı çok nadiren olabilir çok aşırı kulanımda bakımı zordur ve pahalı olması.
Diğer bir konu bisiklet kadrosu bulmak Türkiye de zor ve aynı zamanda parça fiyatları bir yana uygun malzeme ile bisiklet toplama işi parça tedariğindeki sorunlardan dolayı zorlaştı. @oxium
Ben engebeli arazi inmek istediğim için yere dik bakanı tercih edeceğim o zaman bu kutularda travel mesafesi daha mı azdır yoksa yaya göre aynı mesafeyi mi sönümlüyor aynı kadroda takılı olduğunu varsayarsak birde ben 30 bin tl'ye bu ihtiyaçları karşılayacak bir bisiklet bulamaz mıyım en düşük kaç tl'ye maal olur?
 

Hacı Ekber

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Konum
Kayseri
Marka
Merida
Ben engebeli arazi inmek istediğim için yere dik bakanı tercih edeceğim o zaman bu kutularda travel mesafesi daha mı azdır yoksa yaya göre aynı mesafeyi mi sönümlüyor aynı kadroda takılı olduğunu varsayarsak birde ben 30 bin tl'ye bu ihtiyaçları karşılayacak bir bisiklet bulamaz mıyım en düşük kaç tl'ye maal olur?
Yaylı ile kapalı kutu olanın kalitesine göre değişiklik gösteriyor yaylı olanlar daha uzun oluyor kapalı kutu olup yaydan kısa olmasına rağmen daha iyi sönümleyen kaliteli maşalar mevcut burda tamamen ayıracağınız bütçeye bağlı. Kapalı sistemde mesafede önemli şöyle ineceğiniz sertliğe bağlı olarak 1 2 metreden uçmak istiyorsanız ona göre bir tercih yapmanız gerekiyor en büyük etken orta amortisörden çok ön amortisördür bunun çalışma mesafesi en önemlisi. 30K bandında sıfır çift süspansiyon var mı bir piyasa araştırması yapmak gerekiyor. Dağ bisikleti alanında 2.el almanızı tavsiye etmem dağ bisikleti hor kulanılan mazemedir maşalar patlak çıkabilir. Anladığım kadarıyla kulanım alanınıza göre ortala bir bisiklet için ayıracağınız bütçeyi artırmanız gerekli olabilir daha iyi bir sürüş konforu için. Bianchi M0011 FS modeli fiyat performans olarak işinizi görür ama daha iyi bir performans isterseniz Lapıerre Zesty gibi çok iyi makineler var tabi bütçe olarak 2 katı.
 
Son düzenleme:

oxium

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Yaylı ile kapalı kutu olanın kalitesine göre değişiklik gösteriyor yaylı olanlar daha uzun oluyor kapalı kutu olup yaydan kısa olmasına rağmen daha iyi sönümleyen kaliteli maşalar mevcut burda tamamen ayıracağınız bütçeye bağlı. Kapalı sistemde mesafede önemli şöyle ineceğiniz sertliğe bağlı olarak 1 2 metreden uçmak istiyorsanız ona göre bir tercih yapmanız gerekiyor en büyük etken orta amortisörden çok ön amortisördür bunun çalışma mesafesi en önemlisi. 30K bandında sıfır çift süspansiyon var mı bir piyasa araştırması yapmak gerekiyor. Dağ bisikleti alanında 2.el almanızı tavsiye etmem dağ bisikleti hor kulanılan mazemedir maşalar patlak çıkabilir. Anladığım kadarıyla kulanım alanınıza göre ortala bir bisiklet için ayıracağınız bütçeyi artırmanız gerekli olabilir daha iyi bir sürüş konforu için. Bianchi M0011 FS modeli fiyat performans olarak işinizi görür ama daha iyi bir performans isterseniz Lapıerre Zesty gibi çok iyi makineler var tabi bütçe olarak 2 katı.
peki hangi parçaları 2.el almam sorun yaratmaz hangilerinin sıfır alayım?
 

Hacı Ekber

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Konum
Kayseri
Marka
Merida
peki hangi parçaları 2.el almam sorun yaratmaz hangilerinin sıfır alayım?
Döner aksamlar kulandıkça aşınır ve ömrünü yitirir bunlar vites setleri dişli, zincir, göbekler ve rulman veya bilye bulunan parçalar genel olarak. Jant seti ve süspansiyonlarda kullanıma bağlı olarak hasar alır. Bu ana parçalar bisikleti oluşturuyor bisikletin tamamına yakın maliyeti bu parçalara gidiyor. Sıfır almak en mantıklısı olacaktır. 2. El alırken tanıdıktan almak mantıklı olur nasıl kullanıldığını bilgidiğiniz bisikletir.
 

oxium

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Döner aksamlar kulandıkça aşınır ve ömrünü yitirir bunlar vites setleri dişli, zincir, göbekler ve rulman veya bilye bulunan parçalar genel olarak. Jant seti ve süspansiyonlarda kullanıma bağlı olarak hasar alır. Bu ana parçalar bisikleti oluşturuyor bisikletin tamamına yakın maliyeti bu parçalara gidiyor. Sıfır almak en mantıklısı olacaktır. 2. El alırken tanıdıktan almak mantıklı olur nasıl kullanıldığını bilgidiğiniz bisikletir.
O halde hepsi sıfır alınacak fakat kadro satan bir yer bilmiyorum sarı sitede ise 2015-2020 model yere dik bakan amortisörlü modeller var fakat çok güven vermedi sıfır bu tarz kadro alabileceğim yerde var mı bilmiyorum istanbul için bilginiz var mıdır,benim bildiğim bisiklet çarşısı vardı inönüde ama orada sadece bisikletler satanlar var,sanırım parça satışı yok
 

oxium

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Birde bianchi m011 sf yerine btwin rockrider 530s nasıldır?
 

Hacı Ekber

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Konum
Kayseri
Marka
Merida
O halde hepsi sıfır alınacak fakat kadro satan bir yer bilmiyorum sarı sitede ise 2015-2020 model yere dik bakan amortisörlü modeller var fakat çok güven vermedi sıfır bu tarz kadro alabileceğim yerde var mı bilmiyorum istanbul için bilginiz var mıdır,benim bildiğim bisiklet çarşısı vardı inönüde ama orada sadece bisikletler satanlar var,sanırım parça satışı yok
Anladım hocam 2.el de temiz bisiklet bulmak çok zor. Decathlon mağzasının bisiklet kadrolarnda ömür boyu garantisi var ama diğer parçaları iyi değil jant özelliklede bisikleti asıl taşıyan jantlardır. Bianchi markasının fs modelini sadece internetüzerinden biliyorum yorumlarını bilmiyorum malesef ki. 30K ya iyi bir ful süspansiyon gerçekten zor hocam. Sadece ön süspansiyonlu tercih ederseniz daha iyi ürün yelpazesi mevcut ve 30K ya sert kullanıma dayanıklı bir bisiklet sahibi olabilirsiniz. Orta süspansiyonunda maliyeti var üretici bu yüzden diğer parçalardan kısıyor bu bantta bisiklet çıkarmak için. Bende öğrenciyim hocam bisiklet piyasası malesef ki böyle. Tek süspansiyonlu dağ bisikleti sizin kulanmınız için uygun olur mu bilmiyorum. Çok dik patika inişi yapacaksanız ful süspansiyona göre daha dayanıklı olur diğer yandan ful süspansiyon bisikletin jant ve ya kadro kırıla durumunuda göz önüne almak gerekir
 

oxium

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Anladım hocam 2.el de temiz bisiklet bulmak çok zor. Decathlon mağzasının bisiklet kadrolarnda ömür boyu garantisi var ama diğer parçaları iyi değil jant özelliklede bisikleti asıl taşıyan jantlardır. Bianchi markasının fs modelini sadece internetüzerinden biliyorum yorumlarını bilmiyorum malesef ki. 30K ya iyi bir ful süspansiyon gerçekten zor hocam. Sadece ön süspansiyonlu tercih ederseniz daha iyi ürün yelpazesi mevcut ve 30K ya sert kullanıma dayanıklı bir bisiklet sahibi olabilirsiniz. Orta süspansiyonunda maliyeti var üretici bu yüzden diğer parçalardan kısıyor bu bantta bisiklet çıkarmak için. Bende öğrenciyim hocam bisiklet piyasası malesef ki böyle. Tek süspansiyonlu dağ bisikleti sizin kulanmınız için uygun olur mu bilmiyorum. Çok dik patika inişi yapacaksanız ful süspansiyona göre daha dayanıklı olur diğer yandan ful süspansiyon bisikletin jant ve ya kadro kırıla durumunuda göz önüne almak gerekir
Hocam ben hareketlerden çok rampalardan atlamayı hızlı bir şekilde patika yoldan zıplaya zıplaya iniş yapmak istiyorum bir yandan da bu şekilde bisiklet hobimi başlatayım diyorum küçüklükden beri vardı bir kere alıp iyi bir şey alayım diyorum bütçem el verdiğince parça parça satış yapan yerler olsa zamanla toplamak benim için daha iyi zaten üniversite sınavım olduğu için fazla binemem şimdi alsam da fakat sıfır enduro işte orta amortisörü yere dik bakan bir kadro bulamadım bir yerden başliyim desem ilk almak gereken kadro bence daha da olmadı bisiklet forumlarındaki ilanlara bakıcam referansları olan satıcılardan alınabilir belki
 

Hacı Ekber

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
Konum
Kayseri
Marka
Merida
Hocam ben hareketlerden çok rampalardan atlamayı hızlı bir şekilde patika yoldan zıplaya zıplaya iniş yapmak istiyorum bir yandan da bu şekilde bisiklet hobimi başlatayım diyorum küçüklükden beri vardı bir kere alıp iyi bir şey alayım diyorum bütçem el verdiğince parça parça satış yapan yerler olsa zamanla toplamak benim için daha iyi zaten üniversite sınavım olduğu için fazla binemem şimdi alsam da fakat sıfır enduro işte orta amortisörü yere dik bakan bir kadro bulamadım bir yerden başliyim desem ilk almak gereken kadro bence daha da olmadı bisiklet forumlarındaki ilanlara bakıcam referansları olan satıcılardan alınabilir belki
yurtdışından tanıdık veya bağlantınız var ise istediğiniz kadro alınabilir. Öncedende bahsettiğim gibi Türkiye de kadro yok varsa da hemen ilan atılınca alıcı buluyor. bende hardtrial dağ bisikleti kadrosu bakıyorum istediğim gibi yok varsa da çok gereksiz pahalı. inşallah bulursunuz kulanımınıza uygun bir kadro. lütfen bisikleti toplama işiniz bittiği zaman kask gibi ana güvenlik ekipmanları ihmal etmeyin. iyi günler dilerim. umarım hayalinizdeki bisiklete sahip olursunuz
 

oxium

BF Üyesi
Katılım
15 Nis 2024
Mesajlar
13
Puanları
3
yurtdışından tanıdık veya bağlantınız var ise istediğiniz kadro alınabilir. Öncedende bahsettiğim gibi Türkiye de kadro yok varsa da hemen ilan atılınca alıcı buluyor. bende hardtrial dağ bisikleti kadrosu bakıyorum istediğim gibi yok varsa da çok gereksiz pahalı. inşallah bulursunuz kulanımınıza uygun bir kadro. lütfen bisikleti toplama işiniz bittiği zaman kask gibi ana güvenlik ekipmanları ihmal etmeyin. iyi günler dilerim. umarım hayalinizdeki bisiklete sahip olursunuz
Teşekkür ederim kesinlikle ekipmansız kullanmayacağım hiçbir şey sağlıkdan önemli değil bu yurtdışından getirme ben örnek veriyorum almanyadaki akrabama para atsam o alıp bana kargolayabiliyor mu yoksa anca gelirken mi getirecek şekilde? eğer o şekilde ise bir uygulama vardı sanki orada örnek veriyorum türkiyeye gelecek kişi ile eşleşip getirtebiliyorduk sanki diye hatırlıyorum
 

Benzer konular

Çevrim içi üyeler

Şu anda çevrim içi üye yok.

Ayın en iyi üyeleri

  • Bu ay: 1 mesajı var.
  • Bu ay: 1 mesajı var.
  • Bu ay: 1 mesajı var.
  • Bu ay: 1 mesajı var.
  • Bu ay: 1 mesajı var.

Forum istatistikleri

Konular
134
Mesajlar
312
Kullanıcılar
112
Son üye
htutkusonmez